Geluid

Het Food Center Amsterdam (FCA) terrein wordt volledig vernieuwd. De plannen voor het bedrijventerrein zien er deels goed uit, maar er zijn ook een aantal punten waarvan wij, als bewoners, vinden dat er verbetering moet komen. Met name met betrekking tot geluid, kan er heel veel beter.

ONZE WENSEN

  • Een kleiner parkeerdek: duidelijke afspraken met werknemers.
    Het nieuwe parkeerdek – met 975 parkeerplekken – wordt voornamelijk gebruikt door werknemers die vroeg (vaak rond 5:00) beginnen. De norm van de gemeente is 594 parkeerplekken. Waarom bijna 1000 plaatsen? Wij willen dat er duidelijke afspraken worden gemaakt met de werknemers over hun gedrag, bijv. niet toeteren, niet hard schreeuwen, geen harde muziek, motor uit. Het is belangrijk dat er een reglement wordt opgesteld en dat er iemand vanuit het terrein hierop controle uit zal voeren. Meer informatie over het parkeerdek kunt u lezen bij Focuspunt 1: het Parkeerdek.

  • Parkeerdek: niet toegankelijk voor bezoekers.
    Wij willen dat het parkeerdek niet opengesteld wordt voor bezoekers maar alleen voor werknemers. Zo voorkomen we nog meer drukte en geluidsoverlast. Meer informatie over het parkeerdek kunt u lezen bij Focuspunt 1: het Parkeerdek.

  • Parkeerdek: dichte balustrade aan de Oostkant.
    In plaats van een reling van 1,5 meter hoog, willen wij een dichte balustrade tot aan het dak, aan de Oostkant (kant van de Van Hogendorp sporthal). Deze balustrade zal ervoor zorgen dat er geen geluidsoverlast zal zijn en biedt kansen om het plan duurzamer te maken. Een mooie groene gevel! Meer informatie over het parkeerdek kunt u lezen bij Focuspunt 1: het Parkeerdek.

  • Parkeerdek: geen hellingbaan ter hoogte van de Van Rappardstraat.
    De hellingbaan aan de Zuidzijde van het terrein zal alleen gebruikt worden door bezoekers van het Foodcenter, aangezien alle werknemers vanaf de Noordzijde het parkeerdek op zullen rijden. Het parkeerdek, en daarmee dus ook de hellingbaan, komt boven de geluidsmuur uit die langs het Oostelijk Marktkanaal gebouwd gaat worden. Wij willen geen hellingbaan aan de Zuidzijde!
    In het huidige bestemmingsplan staat dat het parkeerdek alleen gebruikt mag worden door werknemers. Het Marktkwartier zal een planologische procedure moeten starten om het parkeerdek ook toegankelijk te krijgen voor bezoekers. Desondanks is er wel al een hellingbaan voor bezoekers in het huidige plan opgenomen. Dit vinden wij raar.
    Meer informatie over het parkeerdek kunt u lezen bij Focuspunt 1: het Parkeerdek.

  • Locatie koelvrachtwagens: niet in de buurt van woningen.
    Het Marktkwartier is van plan om het Pasja gebouw, een gebouw dat midden tussen de woningen staat, in te richten voor het overnacht parkeren van koelvrachtwagens. Wij willen niet dat deze locatie hiervoor gebruikt gaat worden omdat dit overlast zal geven voor omwonenden.
    Meer informatie kunt u lezen bij Focuspunt 2: het overnacht parkeren van koelvrachtwagens

  • Locatie koelvrachtwagens: onderzoek naar trillingen en hitte
    Mocht het Marktkwartier toch het Pasja gebouw gaan gebruiken, dan willen wij dat het Marktkwartier een onderzoek laat doen door een expert op het gebied van trillingen. Dit onderzoek moet aantonen dat direct omwonenden geen overlast zullen ondervinden wanneer koelvrachtwagens gaan parkeren in het Pasja gebouw. Daarnaast is door de koeling juist een grote uitstraling van warmte naar de omgeving.
    Meer informatie kunt u lezen bij Focuspunt 2: het overnacht parkeren van koelvrachtwagens

  • Locatie koelvrachtwagens: aanpassen tijden
    Momenteel mag er tussen 23:00 en 7:00 niet in de buitenlucht geparkeerd worden door koelvrachtwagens. Dit om ervoor te zorgen dat omwonenden geen last hebben van vrachtwagens die hun motor laten aanstaan. Wij willen graag dat deze tijd wordt aangepast van 22:00 tot 7:30.
    Meer informatie kunt u lezen bij Focuspunt 2: het overnacht parkeren van koelvrachtwagens

  • Expeditiestraat (vrachtwagenstrook): deze moet overkapt worden
    Zoals VolkerWessels destijds zelf zo mooi verwoordde in hun tender video, zal een overkapte expeditiestraat ervoor zorgen dat er geen geluids- enen fijnstof overlast en minder hittestress voor de buurt zal zijn.
    https://player.vimeo.com/video/86997285#t=50
    Meer informatie kunt u lezen bij Focuspunt 3: de expeditiestraat (vrachtwagenstrook)

  • Expeditiestraat (vrachtwagenstrook): onderzoek naar trillingen
    Vrachtwagens, en dan met name koelvrachtwagens, veroorzaken een bepaalde trilling. Wij willen dat het Marktkwartier een onderzoek laat doen door een expert op het gebied van trillingen zodat de expeditiestraat ingericht wordt zodat omwonenden geen overlast zullen ervaringen.
    Meer informatie kunt u lezen bij Focuspunt 3: de expeditiestraat (vrachtwagenstrook)

duurzaamwesterpark@outlook.com
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin